Of stuur een Turn on Javascript!
    (072) 575 31 30 Turn on Javascript!

    Klachten

    Het kan zijn dat u niet tevreden bent en een klacht heeft over onze zorg- en dienstverlening. Voor veel cliënten is de drempel hoog om een klacht in te dienen. Toch is het belangrijk dat u het ons laat weten. Alleen dan kunnen we samen met u bekijken of uw klacht kan worden opgelost. Een mondelinge klacht kan altijd direct geuit worden. De betrokken medewerker of leidinggevende kan dan meteen met u naar een oplossing zoeken. Uw naasten of wettelijk vertegenwoordiger of aangewezen contactpersoon kunnen ook namens u een klacht indienen. Een klacht kan ook dienen ter lering voor onze organisatie en juist leiden tot verbetering van de zorg- en dienstverlening. De complete klachtenregeling kunt u hier downloaden.

    Klachtenformulier
    Als u het prettiger vindt of als u niet tevreden bent over de mondeling gevonden oplossing, kunt u het klachtenformulier invullen. Dit kunt u ook doen als u een klacht in wilt dienen buiten eventueel betrokken medewerker(s), of als u niet weet met wie u uw klacht direct kunt bespreken. U kunt het formulier desgewenst printen, invullen en opsturen naar Magentazorg. Bovendien kunt u altijd een beroep doen op onze klachtenbemiddelaar, mevrouw Ina Klok. Als u dat via het klachtenformulier doet, neemt zij binnen twee weken contact met u op. Zij is direct bereikbaar op dinsdag en donderdag via 072 5753632 of per mail: Turn on Javascript!. De klachtenbemiddelaar streeft naar een oplossing door bemiddeling. Met haar bespreekt u uw klacht en zij bekijkt samen met u hoe uw klacht het beste aangepakt kan worden. Zij zal uw klacht ook bespreken met de verantwoordelijk leidinggevende, tenzij u aangeeft dit niet op prijs te stellen. Zij benadert de klacht vanuit het perspectief van de cliënt en streeft ernaar de klacht op een bevredigende wijze op te lossen. De klachtenbemiddelaar is een medewerker die geen andere taken voor de organisatie verricht en onafhankelijk is in de wijze waarop hij zijn werk uitvoert.

    Klacht voorleggen aan de klachtencommissie
    Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht of u kiest er voor om de klacht buiten Magentazorg om in te dienen hebt u ook de keuze om uw klacht voor te leggen aan de klachtencommissie waar wij bij aangesloten zijn. Dit is de Facit Klachtencommissie voor Cliënten, een onafhankelijk adviesbureau: facit.nl/klachtencommissie. De commissie bestaat uit leden met veel ervaring in de gezondheidszorg en/of klachtenbehandeling die geen band hebben of gehad hebben met Magentazorg. U kunt uw klacht invullen op het Facit-formulier. De commissie neemt een besluit in de vorm van een advies aan de raad van bestuur van Magentazorg. Klik hier voor de klachtenprocedure van Facit.

    Geschillencommissie
    Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, zijn er nog verschillende mogelijkheden. U kunt, als dit nog niet is geprobeerd, alsnog kiezen voor bemiddeling. Of uw klacht indienen bij de manager als die nog niet bij het traject betrokken is geweest. U kunt ook besluiten om uw klacht in te dienen bij de Facit klachtencommissie waarbij wij zijn aangesloten. De commissie wordt gevormd door leden met veel ervaring in de gezondheidszorg en / of klachtenbehandeling.

    Geschillencommissie
    Indien u uw klacht bij de (landelijke) geschillencommissie wilt indienen, dient uw klacht eerst behandeld te worden door de Facit Klachtencommissie. Als u na de behandeling door deze commissie niet tevreden bent, of het advies van de commissie wordt niet overgenomen door de raad van bestuur van Magentazorg, dan is er tenslotte nog de mogelijkheid om uw klacht voor te leggen aan de landelijke Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Thuiszorg. Zie ook degeschillencommissie.nl

    Landelijk Meldpunt Zorg
    Voor verdere informatie over de afhandeling van klachten over de kwaliteit van de zorg kunt u zich wenden tot het Landelijk Meldpunt Zorg. Zij lossen geen klachten op, maar helpen u wel verder. Zo informeren zij u over de mogelijkheden om uw klacht op te lossen en helpen u met praktische tips. Informatie over het Meldpunt vindt u op www.landelijkmeldpuntzorg.nl.

    Deel deze pagina:   Deel op Twitter Deel op LinkedIn Deel op Facebook Turn on Javascript!" title="Deel via e-mail" onClick="_gaq.push(['_trackEvent', 'SocialShare', 'Click', 'E-mail']);">Deel via e-mail Print